27 Αυγ 2013

... περί εργασιακών κινήτρων και ... ο νοών νοείτω ...

... όταν ήμουν φοιτήτρια στο 3ο έτος, ένας καθηγητής μου, μου έδωσε να διαβάσω τη διδακτορική του διατριβή σχετικά με τα κίνητρα των εργαζομένων καθηγητών Φυσικής Αγωγής σε Δημοτικούς Οργανισμούς Άθλησης, στην Ελλάδα και στην Αμερική ...
... πέρα από την υπόθεση της διατριβής, την έρευνα και τις στατιστικές, θυμάμαι ότι η επιστημονική προσέγγιση και υπόβαθρό της, σχετίζονταν με θεμελιώδεις θεωρίες περί ανθρώπινων αναγκών και εργασιακών κινήτρων, με βασικοτέρες αναφορές στους...
- Abrahaam Maslow 
Frederick Herzberg, και 
Douglas Mc Gregor

... τότε,  είχα πραγματικά "παρακινηθεί" και εντυπωσιαστεί να διαβάζω τους λόγους για τους οποίους ένας άνθρωπος επιθυμεί ή όχι να εργάζετα και τα έβλεπα όλα ιδεατά ή ιδανικά... ίσως γιατί δεν είχα ακόμα ενταχθεί σοβαρά, όπως λέμε και στην καθομιλουμένη, "στον εργασιακό στίβο"  ...

... ΣΗΜΕΡΑ όμως; Προσπαθώ να συνδυάσω,  ποια μπορεί να είναι τα εργασιακά κίνητρα για έναν εκπαιδευτικό; διαβάζω ξανά τις θεωρίες αυτές, με μια άλλη ματιά πια, της εργαζόμενης ως ΚΦΑ επί 18 συναπτά έτη, εκ των οποίων τα 15 στο Δημόσιο Τομέα... 

... όλα αυτά τα χρόνια πιστεύω ότι προσπαθώ να γίνομαι καλύτερη σε αυτό που κάνω, αυτό που αλλιώς λέμε ... να είμαι "επαγγελματίας", μια λέξη τόσο παρεξηγημένη στην Ελλάδα ...
... και αυτό, όχι από προβολή ή έπαρση, αλλά γιατί μου αρέσει να προσφέρω στο χώρο εργασίας μου, έναν χώρο που τον διάλεξα συνειδητά, κοινώς... ούτε βρέθηκα τυχαία, ούτε ήταν η ...νι-οστή επιλογή μου στο Μηχανογραφικό...
... σε αυτά τα πλαίσια του ... "επαγγελματισμού" ή της προσωπικής διάθεσης, κάθε καλοκαίρι -"που οι εκπαιδευτικοί έχουν 2 μήνες διακοπές"- προγραμματίζω τι θα κάνω την επόμενη χρονιά... δεν το κρύβω μάλιστα, ότι δαπανώ αρκετές ώρες για να ενημερωθώ και να έχω νέες ιδέες ... 
... άλλωστε κανείς δεν είναι αυτόφωτος!!!! αλίμονο!!!!
... υποτίθεται μάλιστα, ότι κάποια στιγμή θα αξιολογηθώ και για αυτό, για ένα ετήσιο πλάνο ...
... και φυσικά.... δεν είμαι η μοναδική!!!! 
... έτσι σκέφτηκα να εκφράσω τη δική μου άποψη ή παράπονο, που φαντάζομαι ότι ταυτίζονται με πολλών πολλών Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (και όχι μόνο) που σε λιγότερο από 5 ημέρες υποτίθεται θα έπρεπε να παρουσιαστούμε σε ένα σχολείο - το οποίο δεν ξέρουμε - αλήθεια ποιο θα είναι;;;;;
... ειλικρινά, θα ήθελα πραγματικά να ήξερα από τώρα ποιο θα είναι γιατί είχα τη διάθεση να οργανώσω τη δουλειά μου και από τις 2 Σεπτεμβρίου να προετοιμαστώ ....
... μάλλον όμως είμαι πολύ ρομαντική ... εεεεεε;;;;; ...
... ας γυρίσω λοιπόν ξανά στα εργασιακά κίνητρα ...
... ποια εργασιακά κίνητρα θα έπρεπε να έχει κάποιος ή με ποια ψυχολογία θα έπρεπε να εργάζεται, όταν έχει τη διάθεση να εργαστεί, να ενημερωθεί,  να προγραμματίσει, έχει ανώτατες σπουδές, του έχουν μειώσει και τις αποδοχές και μετά .... 
... και μετά η γνωστή ιστορία.... νέο σχολείο, νέοι μαθητές, νέοι συνάδελφοι, νέος Δ/ντής ή Δ/ντρια.... νέες εγκαταστάσεις, νέο εποπτικό υλικό (αν υπάρχει) ... και σε 9 μήνες, πάνω που έχει εξοικειωθεί και έχει οργανωθεί, δεν ξέρει που θα πάει ... και πότε ....εεεεεεε;;;;


... τα εργασιακά κίνητρα είναι άμεσα συνυφασμένα με την ψυχολογία ... 
... τα εργασιακά κίνητρα είναι αναπόσπαστο μέρος της παραγωγικότητας, 
αλλά και της ποιότητας εργασίας  ...
... η παραγωγικότητα και η ποιότητα εργασίας είναι αναπόσπαστες παράμετροι 
για μια   εποικοδομητική αξιολόγηση ... 
... και όλα αυτά επηρεάζονται σαφώς από ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον ... 
... και ο νοών ... νοείτω ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...