Τελειώνοντας η σχολική χρονιά, αντί για τις καθιερωμένες εκδηλώσεις, γιορτές και τις πάλαι πότε γυμναστικές επιδείξεις, επιλέξαμε να κάνουμε κάτι διαφορετικό και πρωτότυπο…
… να καλέσουμε τους γονείς να παίξουν μαζί με τους μαθητές/τριες μέσω του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής…. (πρόσκληση προς τους γονείς)…
…και επειδή τίποτα δεν το επιλέγουμε και δεν το αποφασίζουμε τυχαία….
Oι βασικότεροι λόγοι για αυτή μας την επιλογή, ήταν να μπορέσουν οι γονείς των μαθητών/τριων….
...Να μην ανταποκριθούν οι γονείς…. δεν είναι πολύ εύκολο να σε καλούν να λάβεις μέρος σε κάτι που δεν έχεις ιδέα πως θα είναι….
…. Παρόλα αυτά, για πρώτη φορά, πιστεύουμε ότι τα καταφέραμε μια χαρά.
… Κατ’ ουσία, κάθε μέρα, επί 6 μέρες, οι γονείς και οι μαθητές/τριες κάθε τάξης αντίστοιχα, το πρώτο σχολικό δίωρο (8:15-9:30) ακολούθησαν το εξής πρόγραμμα….Oι βασικότεροι λόγοι για αυτή μας την επιλογή, ήταν να μπορέσουν οι γονείς των μαθητών/τριων….
- Να συμμετέχουν διαδραστικά, δηλαδή να αποτελέσουν και αυτοί μέρος της εκδήλωσης και όχι να είναι απλοί θεατές και μάλιστα να συμμετέχουν μαζί με τα παιδιά τους.
- Να γνωρίσουν δραστηριότητες φυσικής αγωγής και άσκησης- άθλησης, με εναλλακτικούς τρόπους και μεθόδους, γνωστές ως δραστηριότητες κινητικής αναψυχής (recreational movement activities).
- Να μάθουν για τη σημαντικότητα του παιχνιδιού ως μέσο κίνησης, άσκησης και αναψυχής, (με σαφείς προπονητικούς στόχους) το οποίο κατ’ ουσία δεν έχει ηλικία, αρκεί να προσδιοριστεί η έντασή του.
- Να παίξουν με τις “κατασκευές” που δημιουργήθηκαν φέτος στο 1ο Χολαργού ως εποπτικό υλικό για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναφέρουμε ότι, οι όλες αυτές οι κατασκευές δημιουργήθηκαν αφενός από υλικά που ήταν “άχρηστα” και εύκολα να βρεθούν παντού, αφετέρου ως επί το πλείστον από τους ίδιους τους μαθητές.
- Να εμπνευστούν από όσα θα έβλεπαν και θα δοκίμαζαν και να επιχειρήσουν μαζί με τα παιδιά τους να κατασκευάσουν αντίστοιχο εποπτικό υλικό όπου αυτοί επιθυμούν, π.χ. στο σπίτι τους, σε διακοπές, σε πάρτυ, κοκ, και κυρίως με ελάχιστο κόστος.
- Να προβληματιστούν για το χρόνο που διαθέτουν με τα παιδιά τους (όπως και εμείς ως γονείς). Με άλλα λόγια, είναι προτιμότερο να διαθέτουμε λιγότερο, αλλά δημιουργικό χρόνο μαζί τους, παρά περισσότερο, αλλά ανούσιο και άγονο.
...Να μην ανταποκριθούν οι γονείς…. δεν είναι πολύ εύκολο να σε καλούν να λάβεις μέρος σε κάτι που δεν έχεις ιδέα πως θα είναι….
…. Παρόλα αυτά, για πρώτη φορά, πιστεύουμε ότι τα καταφέραμε μια χαρά.
140 γονείς επισκέφτηκαν το σχολείο μας και συμμετείχαν στις δράσεις μας μαζί με τα παιδιά τους.
- Γνωριμία
- Προθέρμανση με σεντόνια ως αλεξίπτωτα
- Βόλευ με σεντόνια ή αλλιώς σεντονο-volley
- Ισοροπίες με το απλό carryball
- Ισοροπίες με τα δάχτυλα, σε ζευγάρια και σε κύκλο με τις μαγικές ράβδους
- Κατασκευή bowling (δεν προλάβαμε να το παίξουμε, αλλά τουλάχιστον το δείξαμε)
- Ολική μυική ενδυνάμωση… με το αγαπημένο μας…sanski
- Κλείσιμο με το πιο αγαπημένο παιχνίδι των μαθητών/τριων το “πέτα τα άχρηστα από το σπίτι”
- Ως αποθεραπεία, κάναμε έναν τεράστιο κύκλο όλοι μαζί, χειροκροτηθήκαμε όλοι μεταξύ μας για τη συμμετοχή μας και την προσπάθειά μας και ευχηθήκαμε καλό καλοκαίρι.
Επίσης, καταγράψαμε όλες τις απόψεις που διατυπώθηκαν (θετικές και αρνητικές) δεδομένου ότι αποτελούν για μας ανατροφοδότηση, για διορθώσεις, αλλά και κινητήρια δύναμη για μελλοντικές δράσεις.
Προσωπικά, ευχαριστώ το δ/ντή του 1ου Χολαργού κ. Γιώργο Γαμβρινό, που εμπιστεύτηκε αυτή την ιδέα και την υποστήριξε, καθώς επίσης και τους διδάσκοντες του 1ου Χολαργού.
Τέλος ευχαριστώ ιδιαίτερως τους μαθητές και τις μαθήτριες του 1ου Χολαργού και τους γονείς τους που μας τίμησαν με την παρουσία τους.
Η δράση “Μαθητές και Γονείς παίζουμε” αποτελεί επίσης μέρος
του project Το Κυνήγι του Κρυμμένου Παιχνιδιού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου